تابلو، بَنِر و اِستَند چیست؟

از دوران کهن و پس از شکل‌گیری اقوام و طوایف، هریک، برای ابراز هویت و ایجاد همبستگی خویشاوندی، به انتخاب یک نماد واحد روی آوردند که بعدها شکل پرچم به خود گرفت. بعدها با ورود به عرصه شهر نشینی و ایجاد مشاغل و حِرَف، نیاز بیشتری به وسیله ای جهت شناسایی آسان آنها توسط رهگذران و مسافران پدید آمد و تابلوها و بنرها از جنس چوب و پارچه و غیره متولد شدند.

اکنون با توسعه علم مواد، تابلو ها شکل پیشرفته تر و زیباتری به خود گرفته و ترکیب آنها با علم نورپردازی، جلوه گسترده و بدیعی فراروی نیاز تبلیغاتی اشخاص، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خُرد و کلان قرار داده است.

پرده نویسی قدیم جای خود را به فایل‌های عریض رایانه‌ای با ترکیب جذاب گرافیکی داده و همه چیز قبل از تولید، قابل شبیه سازی عینی و برآورد مشتریان است.

کمتر همایش یا نمایشگاهی یافت می‌شود که در آن خبری از انواع بنر و استند تبلیغاتی و اطلاع رسانی نباشد.امروزه تابلوها با جنس نئون و پلاستیک، چِلِنیوم، فِلِکسی فِیس و … اطراف ما را احاطه نمودند و ما را به سوی صاحبان خود ارجاع می‌دهند.

به قلم: کمال محمدی مجد/مدیر نگارستان مهر/ ۰۹-۱۰-۱۳۹۴ خورشیدی

تذکر: اقتباس از مطالب با ذکر نام نویسنده و منبع بلا مانع است.